Als iemand dit jaar een minder jaar heeft dan is het Marco Borsato wel. Eerst leed de zanger aan een burn-out en later werd bekend dat zijn huwelijk met Leontine voorbij was. Dat kwam natuurlijk door alle buitenechtelijke affaires die Marco er op na hield. Maar de zanger scoort ook als merk veel minder hoog in vergelijking met de afgelopen jaren, zo meldt merkonderzoeker Hendrik Beerda Brand Consultancy op basis van onderzoek onder bijna 100.000 Nederlanders. Borsato wordt niet alleen minder sympathiek gevonden door vrouwen, zijn algehele imago is gekelderd. “Na het herstel van zijn burn-out is een charmeoffensief noodzakelijk”, aldus Beerda.

Flinke deuk voor Marco Borsato

De coronacrisis kwam voor Marco misschien wel op het juiste moment. Optreden voor een dolenthousiast publiek zat er waarschijnlijk toch al niet meer in. In het merkenonderzoek van Beerda gaat Ilse DeLange voor het eerst aan de leiding. In de afgelopen veertien jaar wisselde Marco de koppositie steeds af met Guus Meeuwis.

Dit bericht bekijken op Instagram

Brok in mijn keel als je vrouw en kids zo lief over je praten. #family #familyfirst #mbdk vanavond concert Marco Borsato in De Kuip 20:00 SBS 6

Een bericht gedeeld door Marco Borsato (@borsato) op